czwartek, 3 października 2013

Sezon na jabłka

No i mamy sezon na jabłka. U mnie jabłka królują już od sierpnia, kiedy to PP przywiózł pierwszą torbę z Mazur. Są przekąską pomiędzy posiłkami, deserem i mogą być też podstawą posiłku. Lubię jabłka w każdej postaci i mimo szaleństwa owocowego w ciągu lata, zawsze czekam na sierpień i pierwsze jabłka.
Poniżej przepis na ekspresowe ciasto biszkoptowe z jabłkami:

Składniki:

4-5 jabłek

łyżeczka oleju kokosowego lub innego tłuszczu

1 szklanka mąki
1 szklanka cukru
3 jajka
łyżeczka proszku do pieczenia
3 łyżki wody
cynamon

Formę smarujemy olejem kokosowym. Jeśli używamy innego tłuszczu, dobrze będzie posypać jeszcze pokruszonymi biszkoptami, w braku biszkoptów wysypywałam bułką tartą i też było dobrze, ale biszkopty lepsze.
Jabłka obieramy, kroimy na połówki i wycinamy gniazda nasienne.

Pozostałe produkty miksujemy. Wylewamy do formy. Na wierzchu układamy jabłka i posypujemy cynamonem. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 40-45 minut. Po przestygnięciu można posypać cukrem pudrem. Ja używam do pieczenia spodu od prodiża. W dawnych czasach, gdy nie miałam piekarnika, piekłam to w prodiżu i też wychodziło. Ciasto ma tą wspaniałą zaletę, że raczej nie da się go zepsuć. No i robi się ekspresowo.

Dzisiaj natomiast, ponieważ nadal marnie się czuję i nie mam siły na wymyślanie obiadów, zrobiłam na obiad ryż z jabłkami:
Jabłka po obraniu i pokrojeniu na ćwiartki wrzuciłam na patelnię z rozgrzanym olejem kokosowym, posypałam wszystko cukrem, cynamonem i dosypałam goździków. Po paru minutach miałam pyszny sos do wcześniej ugotowanego ryżu. Miałam bardzo soczyste jabłka, które szybko się rozpadły. W przypadku twardych i mniej soczystych podlewam delikatnie wodą.

Dla zabieganych to naprawdę super szybkie posiłki. No i niedrogie.
Życzę smacznego :) !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Proszę w komentarzach nie używać wulgaryzmów i podpisać się chociaż imieniem lub nickiem. Pozdrawiam :)